skirudnik

Zelená trasa – oblast Rudník

Zelená trasa č. 1

Červená výšina – Rudník, Terezín – Čistá – Černý Důl – Hoffmanovy Boudy

0,0km Trasa začíná na Červené výšině. Ve směru od Hostinného se uhýbá vlevo. Asi po 800 m se objíždí zprava Rudnická rokle (bývalý areál motokrosu), sjíždí se prudším klesáním k silnici.
1,8km Překročí se silnice, trasa pokračuje přes můstek vpravo směrem k Základní škole v Rudníku. Dále vede nad sídlištěm Terezín. K sídlišti vede krátký objezd. Pokračuje přes pole směr telekomunikační vysílač U křížku. Z tohoto místa je překrásný pohled na Černou horu a Kotel.
3,8km Od vysílače pokračuje ve směru na Čistou a Černý Důl – orientačním bodem je další vysílač na Spálově.
6,0km Rozcestí, odbočka doleva na směr trasy 4 – Fořt. Pokračuje se rovně.
6,5km Překračuje se silnice Čistá-Rudník. Pokračuje stejným směrem rovně přes pastviny nad Čistou až k lesu.
7,3km Rozcestí, odbočka doprava na směr trasy 3 – okruh Červená výšina. Pokračuje rovně až k lesu pod Smrčinou. Smrčina se objíždí vlevo lesní cestou.
8,6km Rozcestí, odbočka vlevo na Černý Důl . Z Černého Dolu návaznost na lyžařské trasy od Hrnčířských nebo Tetřevích Bud a stále udržované běžecké trasy směr Pec pod Sněžkou - Černá hora. Pokračuje se rovně pod Čisteckým Bolkovem nad řadou chatek ve tvaru A.
9,8km Rozcestí, odbočka doprava na trasu 2 od Janovic a Bolkova. Pokračovat rovně.
11,5km Hoffmanovy Boudy. Občerstvení v Penzionu Smrčina nebo na Hoffmanově boudě. Stejnou cestou zpět, nebo na 9,8 km trasou 2 – Bolkov, Janovice, Červená výšina. Tuto trasu lze výhodně použít při dojezdech z hřebenů Krkonoš od Černé hory směr Rudník, Terezín, Prosečné, Dolní Lánov nebo na 8,6 km dojezd od Černého Dolu směr i na Hostinné.

Zelená trasa č. 2

Červená výšina – Rudník – Janovice – Rudník, Bolkov – Hoffmanovy boudy

0,0km Trasa začíná na Červené výšině. Ve směru od Hostinného se uhýbá doprava souběžně po červené trase Hostinné-Čermná.
0,5km Rozcestí, rovně pokračuje červenou trasou do Čermné nebo Pilníkova. Odbočuje se doleva lesní cestou. Pozor, prudký sjezd! Vede přes most k silnici.
1,8km Překračuje se silnice Rudník-Mladé Buky. Strmým stoupáním na volné planiny směr Janovice (na dohled).
3,5km Objíždí se Janovice zprava a překračuje statkářská silnice, pokračuje rovně.
4,3km Sjíždí se nad hospodou u Petry po svážnici až k silnici.Odbočit vlevo skopce po silnici asi 150m Hospoda u Petry,občerstvení“ Za silnicí pokračuje prudším výstupem na pláně vlevo od Bolkova. Táhlý výstup severním směrem Černá hora mezi remízky.
7,7km Rozcestí, narazí se na trasu 1 od Černého Dolu a odbočí doprava stejným směrem na Hoffmanovy Boudy.
9,4km Hoffmanovy Boudy. Občerstvení v Penzionu Smrčina nebo v Hoffmanově boudě. Stejnou cestou zpět, nebo na 7,7 km trasou 1 – Čistá, Fořt, nebo Rudník,Terezín. Tuto trasu lze výhodně použít při dojezdu z hřebenů Krkonoš Směr Rudník (Pivovar, Dřevařské závody), Hostinné, Čermná,b Pilníkov.

Zelená trasa č. 3

Okruh Červená výšina – Rudník, Terezín – Čistá – Bolkov – Červená výšina

0,0km Trasa začíná na Červené výšině stejným směrem, jako trasa 1 až k Čisté.
8,6km Rozcestí, rovně směr trasy 1, odbočit doprava na spojnici Čistá – Bolkov. Pokračuje se 2 km, asi uprostřed je lyžařský přechod – můstek.
9,3km Rozcestí, narazí se na trasu 2, odbočit doprava po trase 2 (obrácený směr).
10,9km Bolkov – „Hospoda u Petry“. Občerstvení. Pokračovat stále po trase 2 směr Janovice, silnice Rudník-Mladé Buky, roklí na červenou trasu, odbočit doprava.
15,2km Červená výšina

Zelená trasa č. 4

Rozcestí Fořt, konec modré trasy – Čistá – Rudník,Terezín - Červená výšina

Je spojnicí modré a červené trasy přes Rudník.
0,0km Překračuje se silnice Fořt-Čistá, dále okolo hřiště v Čisté.
1,5km Rozcestí, narazí se na trasu 2, odbočit doprava po trase 2 (obrácený směr).
2,3km Rozcestí pod Spálovem, narazí na trasu 1, odbočit v obráceném směru doprava směr Rudník,Terezín – Červená výšina.